عمده عینک محافظ چشم

ویژگی‌های عینک ایمنی گاگل

عینک ایمنی گاگل نوعی از PPE است که جهت محاصره یا محافظت ناحیه دور چشم طراحی شده و به گونه ­ای است که از پرتاب ذرات شیمیایی، مایعات، جامدات و آسیب دیدگی‌های چشمی جلوگیری می‌کند. این نکته بسیار مهم است که خطر شناسایی شده، نشان­ه ای موجود در محصول و دستورالعمل­های استاندارد با هم منطبق باشند. در زیر به ویژگی­ های یک عینک ایمنی گاگل خوب می ‌پردازیم:

مقابله با حرارت

همه ما می ‌دانیم که یکی از موارد پر خطر برای چشمان ما، پاشیدن مواد جامد یا مایع داغ است؛ و عینک ایمنی گاگل طوری ساخته شده که هیچ تغییر شیمیایی و فیزیکی در برابر مواد مذاب یا اجسام با حرارت بالا نداشته باشد. در ضمن شما می ‌توانید از عینک ایمنی گاگل برای جلوگیری از آسیب‌های چشمی ناشی تابش اشعه یا نور خورشید استفاده کنید. از نمونه مواردی که با این ویژگی عینک گاگل قابل پیشگیری است شامل: جلوگیری از پاشش مواد مذاب، جلوگیری از پاشیدن مایعات داغ، محافظت از چشمان در برابر هرگونه حرارت، جلوگیری از ورود اجسام گرم و داغ به داخل چشم و…

خرید عمده پوتین ایمنی

مقابله با خطرات مکانیکی

اگر شما هم در حین انجام کارهای مکانیکی با ذرات لبه تیز سروکار دارید، احتمال پاشیدن اجسام بریده شده‌ ریز به سمت چشم بالا است. برای همین که بهترین گزینه عینک ایمنی گاگل است که یک لایه مقاوم بین چشمان شما و اجسام ریز ایجاد می‌کند. عینک‌های ایمنی گاگل شیلدهای خاصی دارند که در مقابل نیروی جنبشی بالای ذرات، مقاومت دارد و می ‌تواند در حین کار به عنوان یک صفحه کاملا شفاف در برابر چشمان شما قرار بگیرد. مثال بارز این ویژگی زمانی است که شاهد پرتاب تراشه­های فلزی در حال برشکاری، پرتاب ابزارها و انواع اجسام، گردوغبار حین کارهای معماری، عمرانی و مکانیکی هستیم.

عمده عینک محافظ چشم
عمده عینک محافظ چشم

مقابله با خطرات ناشی از مواد شیمیایی

اگر در روز زمان زیادی چشمان شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مواد شیمیایی برخورد داشته باشد، گاهی اوقات شاهد این مورد هستیم که افراد بینایی‌شان را از دست می ‌دهند. از این روی شغل‌هایی که در ارتباط با مواد شیمیایی هستند مثل صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع میکروارگانیسم، مدیریت پسماند و… باید حین کار از عینک‌های استاندارد و ایمنی مثل عینک ایمنی گاگل استفاده کنند. زیرا در چنین محیط‌های کاری پاشیدن گردوغبار شیمیایی، ذرات معلق شیمیایی در هوا، پاشش انواع مایعات شیمیایی، گاز یا بخارات شیمیایی، غیر قابل کنترل است.

خرید عمده دستکش ایمنی

مقابله با خطر جوشکاری

یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها در ایران جوشکاری است، که سالانه صدمات چشمی زیادی را به کارکنان این حرفه وارد می‌ سازد. جوشکاری در صنعت‌های زیادی از جمله صنعت تجاری، صنعت پزشکی، صنعت فولادی، عمران، معماری و… ورود گسترده‌ای پیدا کرده است. شما در این شغل در برابر یک اشعه نور بسیار قوی قرار می ‌گیرید که هر لحظه می‌تواند باعث سوختگی در سطح چشمان شما شود. علی‌­الخصوص که این نور قوی نشات گرفته از نورهای نامرئی، نور مرئی، اشعه مادون قرمز، اشعه فرا بنفش؛ انواع جوشکاری‌های الکتریکی، نور لیزر و… باشد.

خرید عمده دستکش جوشکاری

جلوگیری از خطرات ناشی از الکتریسیته

شما در برابر خطرات ناشی از الکتریسیته و اتصالات کوتاه به کمک محافظ‌ها و عینک ایمنی گاگل می‌توانید مقاومت داشته باشید چرا که قوس‌های الکتریکی در اجزای فلزی می ‌تواند مرگبار یا باعث از دست دادن بینایی‌تان شود. متاسفانه در اکثر مواقع در حادثه‌هایی که ناشی از الکتریسیته است، شاهد این هستیم که به دلیل عدم استفاده از عینک ایمنی قرنیه چشم در معرض سوختگی و در برخی مواقع هم آسیب شدید به شبکیه چشم وارد می‌شود که قابل جبران نیست.

خرید عمده دستکش عایق برق

دلایل آسیب دیدن چشم در حین کار

نداشتن تجهیزات ایمنی چشمی
استفاده از تجهیزات اشتباه حین کار
گازهای شیمیایی سمی و غیر سمی
قطرات اسید که به شکل ذرات ریز مایع هستند.
نور شدیدی که کارکنان در زمان کار با جوشکاری مشاهده می‌کنند.
ذرات ریز جامدی که در حین کار به سمت چشم پرتاب می‌شود، مثل براده‌های آهن و چوب
در نتیجه تحقیقی که اداره آمار ایالت متحده آمریکا منتشر کرد مشخص شد که از هر ۵ نفر کارگری که دچار آسیب‌های جدی چشمی شده­اند، ۳ نفر آنها به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی و یا استفاده از تجهیزات چشمی اشتباه و نامناسب حین کار دچار این مشکلات شده­اند.

خرید عمده عینک محافظ چشم

  • مدیریت سایت
  • بهمن 1, 1402
  • 11 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی

بستن
مقایسه